Produkty lokalne cieszą się rosnącym zainteresowaniem konsumentów
Produkty lokalne cieszą się rosnącym zainteresowaniem konsumentów
W sobotę, 31 sierpnia, odbędzie się piąta edycja Festiwalu produktów lokalnych PSH Lewiatan. Festiwal jest dobrym powodem do tego, by przyjrzeć się lokalnym wyrobom spożywczym i odkrywać regionalne smaki.
Produkty lokalne, po krótkim zachwycie towarami pochodzącymi z dalekich zakątków świata, ponownie cieszą się zainteresowaniem i dobrą opinią wśród konsumentów. Rodzime towary są synonimem dobrej jakości oraz naturalnego smaku. Dziś już niemal 60% konsumentów wybiera polskie produkty spożywcze jako te, które ich zdaniem gwarantują lepszą jakość niż produkty pochodzące z zagranicy. Dla 75% rodaków ważne jest, by produkt, który kupują był polski, a 37% z nas jest skłonnych zapłacić więcej za produkt rodzimego pochodzenia[1]. Klienci coraz chętniej sięgają po produkty pochodzące od lokalnych dostawców, doceniając zarówno ich zalety smakowe, jak i zdrowotne. Po lokalne wyroby od miejscowych sprzedawców i dostawców sięgają Polacy w różnym wieku. To dobra wiadomość dla rodzimych producentów i gospodarki. Rosnący patriotyzm konsumencki przekłada się wprost na popyt na produkty wytwarzane w Polsce, a co za tym idzie ma wpływ na bogacenie się społeczeństwa i lokalnych przedsiębiorców.
V Festiwal produktów lokalnych sieci Lewiatan, doskonale koresponduje z tym trendem społecznym. Podobnie jak w poprzednich latach, udział w wydarzeniu zapowiedziało wielu lokalnych producentów i dostawców, a na odwiedzających sklepy Lewiatana podczas trwania festiwalu będą czekać zdrowe i smaczne produkty regionalne.
„Lokalności cieszy się rosnącym zainteresowaniem, a organizowany przez nas Festiwal to doskonała okazja, by pokazać walory wyrobów powstających w bliskim sąsiedztwie naszych sklepów. Wydarzenie jest celebracją regionalnych produktów, smaków i kuchni. To również dobra okazja by wzmocnić relację z klientami i producentami – mówi Marcin Poniatowski Członek Zarządu Lewiatan Holding S.A.
Cudze chwalicie swego nie znacie
Wyniki badania nie dziwią przedsiębiorców PSH Lewiatan, którzy wspierają lokalnych producentów poprzez specjalne ekspozycje ich wyrobów na sklepowych półkach oraz organizację Festiwalu produktów lokalnych. Ideą cyklicznego już wydarzenia jest właśnie popularyzowanie lokalności i promowanie produktów powstających w różnych regionach Polski.
Wiele produktów dostępnych w sieci Lewiatan to lokalne perełki smaku i składu. Wystarczy na sklepowych pólkach i koszach odszukać wędlin z lokalnych wędzarni, nabiału czy warzyw i owoców od lokalnych rolników.
Latem oczy i kubki smakowe cieszą półki z warzywami i owocami z pobliskich sadów i pól. W wakacje królują owoce: truskawki, maliny, morele czy pyszne pomidory, które właśnie latem mają najwięcej smaku i wartości odżywczych. Świeżo zebrane lokalne produkty, takie jak bób, groszek zielony i cukrowy, ogórki, kalafior czy fasolka szparagowa, to tylko niektóre pozyskiwane w najbliższej okolicy warzywa, zapewniające nam bogactwo smaków i aromatów. A co nie mniej ważne, w okresie wiosenno-letnim atrakcyjna jest również ich cena.
Z początkiem roku szkolnego letnie smaki zastąpią produkty charakterystyczne dla polskiej jesienni. W kuchni pojawiają się przetwory z dyni, kabaczków, papryki czy desery wykorzystujące w swojej bazie śliwki czy jabłka.
– Warzywa sezonowe są pełne cennych witamin i składników mineralnych. Dbając o zdrową kuchnię nie możemy o nich zapominać. Dojrzewające w naturalnych warunkach, może nie zawsze są idealne pod względem kształtu, natomiast z całą pewnością są pełnowartościowe i smaczne, bo swoją pełną dojrzałość osiągnęły na krzaku, a nie w podróży – mówi Marcin Poniatowski, członek zarządu Lewiatan Holding S.A.
By zachować letnie i jesienne smaki warto sięgać też po przetwory, soki, przeciery czy kiszonki, świetnie uzupełniające dietę w okresie zimowym. W Lewiatanie po produkty lokalne – zarówno świeże, jak i te z wcześniejszych zbiorów, mrożone lub przetworzone, można sięgać przez cały rok.
Powiązane artykuły
Powrót do listy artykułówMoc pomagania
W Polsce lokalne sklepy, oferujące produkty od lokalnych dostawców, stanowią ważną część kultury zakupowej. O roli lokalności i lokalnych sklepach,...